Versatile Deltatrack to w pełni zintegrowany, specjalnie zaprojektowany układ cztero-gąsienicowy od firmy Versatile wykracza poza standardy wydajności i wytrzymałości obecnie istniejących układów gąsienicowych. Układ gąsienicowy wykorzystuje sprawdzone zewnętrzne osie planetarne w celu maksymalizacji przenoszenia siły napędowej na podłoże. Cztery niezależne gąsienice utrzymują balans i zapewniają ciągły styk z podłożem. DeltaTrack został stworzony z wykorzystaniem najbardziej zaawansowanych projektów układów gąsienicowych w przemyśle rolniczym oraz cechuje się sprawdzona technologia budowy silnika firmy Cummins, wytrzymała przekładnia CAT® typu powershift, a także legendarna niezawodnością i łatwa obsługa techniczna, z której znane są produkty Versatile.
Kabina
DeltaTrack wykorzystuje możliwości wiodącej w swej klasie kabiny HQ (wysokojakościowa) Versatile. Dzięki 8 m ² powierzchni szyb, kabina HQ zapewnia panoramiczny widok na twoje pola. Praworęczna konsola zamocowana na fotelu daje ci kontrole nad całym ciągnikiem poprzez sterowanie dotykowe, w celu zmniejszenia zmęczenia kierowcy. Fotel z półaktywnym (semi-active) zawieszeniem pneumatycznym jest standardem, a kabina HQ oferuje tez duży fotel dla szkolących się. Nowa kabina jest kabiną najwyższej jakości ze wszystkimi dostępnymi funkcjami, która zapewnia każda możliwą wygodę na długie dni pracy. Zarówno fotel z półaktywnym zawieszeniem pneumatycznym jak i fotel dla szkolących się są standardem w tej konfiguracji. Dodatkowo, łącznie z opcjami łączności z kabiny standardowej, wersja „Deluxe” posiada tez gniazdko prądu zmiennego (AC) 110v i wbudowany port USB 5v. Standardowym elementem jest tez głośnik superniskotonowy (subwoofer), który ma ulepszyć jakość dźwięku w kabinie.
Silnik WSX15 Cummins
DeltaTrack wykorzystuje precyzyjnie działający silnik QSX15 Cummins. Niezrównana pojemność silnika oraz Cummins VGT (turbosprężarka z turbiną o zmiennej geometrii) pomagają wytwarzać doskonała odpowiedz momentu obrotowego (torque response) i siłę uciągu. Dzięki wykorzystaniu technologii silnika iT4 Cummins EGR (recyrkulacja spalin) oraz DPF (filtr pyłu zawieszonego Diesla), DeltaTrack nie wymaga roztworu mocznika do obniżana tlenków azotu w spalinach.
Skrzynia biegów CAT®
DeltaTrack wykorzystuje wysokowydajną skrzynię biegów CAT TA22 typu powershift. 16 biegów do przodu i cztery wsteczne przełączają się płynnie nawet przy obciążeniu w celu stworzenia bardziej komfortowego środowiska dla kierowcy. Duża ilość przekładni jest dostępna, celem dopasowania się do każdego zastosowania. Model TA22 w pełni programowalny dla funkcji auto-przesuwania oraz dopasowywania prędkości. DeltaTrack porusza się efektywnie pomiędzy polami dzięki prędkości na drodze, która może osiągać nawet 22 mph (35.4 km/h).
Układ podwozia deltatrack
Stworzone we współpracy z firmmą Camoplast, podwozie Deltatrack jest najbardziej zaawansowane w przemyśle i zostało zaprojektowane z myślą o długim okresie użytkowania zarówno podwozia jak i gąsienic. DeltaTrack oferuje doskonałe przeniesienie momentu obrotowego i łatwość obsługi technicznej.
Mocowania podwozia
DeltaTrack posiada zintegrowane mocowania osi i wzmocniony łącznik do ramy ciągnika. Rama pochłania obciążenie ze wszystkich gąsienic w celu przedłużenia okresu użytkowania i zmniejszenia potrzeby napraw.
Rozłożenie ciężaru
Stalowe zbiorniki paliwa w DeltaTrack pomagają utrzymać równe rozłożenie ciężaru po obu stronach niezależnie od poziomu paliwa. Paliwo przepływa przez rurę łącząca, aby poziom paliwa był identyczny po lewej i prawej stronie. Zbiorniki są zamontowane tak, aby nie oddziaływać na stosunek ciężaru z przodu i z tyłu.
Zewnętrzna oś planetarna Versatile
Układ napędowy DeltaTrack utrzymuje zewnętrzna osie planetarne Versatile. Zewnętrzne osie zasilają dokładnie nad wózkami (bogies), aby utrzymać identyczny moment obrotowy dla każdej gąsienicy. Przez to minimalizuje się
wpływ zakłóceń na siłę napędowa podczas zakręcania i zmniejsza się stratę momentu obrotowego, aby możliwe było łatwiejsze ostre zakręcanie z ciężkimi sprzętami i dużym obciążeniem.
Układ gąsienicowy
DeltaTrack wykorzystuje napęd typu positive drive (napędzany na zasadzie połączenia kształtowego ), aby zmniejszyć zużycie, tarcie oraz wytwarzane ciepło. Poślizgu gąsienic pozbyto się dzięki połączeniu kształtowemu występów gąsienicy i koła napędowego. DeltaTrack utrzymuje 7 występów w połączeniu z kołem napędowym przez cały czas w celu wyeliminowania poślizgu pomiędzy gąsienicą, a kołem napędowym. DeltaTrack wykorzystuje gąsienice z największymi występami (8.5” ; 215 mm) dostępnymi w przemyśle, celem maksymalizacji okresu użytkowania.
[1] Część zewnętrzna koła napędowego (Driver wrap)
[2] Zewnętrzna oś planetarna
[3] Koło napędowe
[4] Zębaty pas gąsienicy
[5] Rama układu gąsienicowego
[6] Koło pasowe luźne
[7] Rolka pośrednia
Zębatka napędowa
Duża zębatka napędowa (80.7) z pojedynczego odlewu zapewnia większy kąt opasania niż w ciągnikach konkurencji, by pomóc przedłużyć okres użytkowania gąsienic.
Koła pasowe luźne
DeltaTrack wykorzystuje duże koła pasowe luźne polepszają kąt podejścia w celu zmniejszenia ryzyka ugrzęźnięcia w błocie. Duże koła pasowe luźne i kąt pochylenia gąsienic pomagają zmniejszyć zapotrzebowanie mocy gąsienic.
Rolki pośrednie (Midrollers)
Duże rolki pośrednie DeltaTrack nie są ustawione całkowicie zgodnie z elementami osi planetarnej czy koła napędowego, celem polepszenia jakości jazdy i okresu użytkowania ciągnika. Powłoka poliuretanowa znacząco zmniejsza zużycie rolek pośrednich i ilość wymaganych napraw w porównaniu o gumowych rolek konkurencji.
Ciągnik rolniczy przegubowy gąsienicowy (DT) |
520DT |
570DT |
610DT |
Silnik |
|
|
|
---|---|---|---|
Model silnika |
Cummins QSX15 T4F
|
Cummins QSX15 T4F |
Cummins QSX15 T4F |
Pojemność skokowa (l) |
14,9 |
14,9 |
14,9 |
Moc nominalna (KM / kW) |
520 / 387 |
570 / 425 |
605 / 455 |
Moc maksymalna (KM / kW) |
572 / 427 |
626/ 467 |
650/ 485 |
Przyrost momentu obrotowego |
51% przy 1400 RPM |
48% przy 1400 RPM |
49% przy 1400 RPM |
Maksymalny moment obrotowy |
11% przy 1800 RPM |
10% przy 1800 RPM |
7% przy 1800 RPM |
Układ paliwowy |
|
|
|
Pojemność zbiornika paliwowego (l) |
1749 |
1749 |
1749 |
Filtr paliwa |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Napęd |
|
|
|
Model skrzyni |
Powershift CAT |
Powershift CAT |
Powershift CAT |
Biegi |
16 / 4 |
16 / 4 |
16 / 4 |
Hydraulika |
|
|
|
Typ |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Przepływ standardowy (l/min) |
201 |
201 |
201 |
System hydrauliczny „Hi-Flow” (l/min) |
401 |
401 |
401 |
Maksymalne ciśnienie robocze (bar) |
197 |
197 |
197 |
Kabina kierowcy |
|
|
|
Kubatura (m3) |
4,97 |
4,97 |
4,97 |
Powierzchnia szyb (m2) |
8,00 |
8,00 |
8,00 |
Ciężar |
|
|
|
Podstawowy Ciężar ciągnika (bez paliwa) (kg) |
26694 |
26694 |
26694 |
Maksymalny ciężar ciągnika (kg) |
30345 |
30345 |
30345 |