Ciągniki Versatile z napędem na cztery koła posiadają funkcje i części najczęściej wymagane przez farmerów. Dostępne są tez dodatkowe opcje, aby każdy ciągnik mógł być dostosowany to wymagań gospodarstwa. Wszystkie ciągniki Versatile z napędem na cztery koła zostały stworzone za pomocą części o wysokiej wydajności. Wszystkie, od modelu 380 do 610, posiadają sprawdzone silniki Cummins, nieugięte skrzynie biegów CAT® typu powershift, przestronne kabiny kierowcy oraz legendarną niezawodność i sprawność firmy Versatile.
Kabina
Maszyny z napędem na cztery koła fIrmy Versatile zapewniają największa kabinę kierowcy na rynku. Dzięki ponad 8 m² powierzchni szyb, kabina HQ zapewnia panoramiczny widok na twoje pola. Praworęczna konsola zamocowana na fotelu daje ci kontrole nad całym ciągnikiem poprzez sterowanie dotykowe, w celu zmniejszenia zmęczenia kierowcy. Fotel z półaktywnym (semi-active) zawieszeniem pneumatycznym jest standardem, a kabina HQ oferuje tez duży fotel dla szkolących się. Wąska, kompaktowa deska rozdzielcza zwiększa przednia widoczność i komfort kierowcy. 14-procentowe zwiększenie widoczności przez szyby daje kierowcy widok na 360° całego pola.
Silnik
Każde gospodarstwo rolne cechuje się wyjątkowymi warunkami pracy oraz wymogami od narzędzi i osprzętu. Większość modeli ciągników Versatile z napędem na cztery koła oferuje możliwość wyboru przekładni ręcznych lub typu powershift. każdy z tych modeli został stworzony, by skutecznie sprostać wymaganiom na polu i by zarządzać mocą silnika.
QSG 12 / QSX 15
Silnik QSG12 fimy Cummins zasila modele 380, 405, 430 i 460. Ten 11,8-litrowy in-line turbodoładowany sześciocylindrowy silnik zapewnia doskonała wydajność dzięki zaawansowanej technologii spalania. Technologia stosowania jednego typu paliwa wymaga mniej przeglądów i napraw przy jednoczesnym utrzymywaniu rygorystycznych standardów emisji spalin. Gama ciągników Versatile o wysokiej mocy typu 4WD cechuje się silnikiem QSX15, który zapewnia doskonała moc i moment obrotowy. Sześciocylindrowy silnik o dużej pojemności, który korzysta z technologii emisji EGR/DPF, oferuje wysoki wzrost momentu obrotowego, który zapewnia, ze ciągnikowi nigdy nie zabraknie mocy i zawsze wykona każde zadanie.
Hydraulika
Zamknięty system hydrauliczny reagujący na obciążenie pojazdu (Load-Sensing) zapewnia dużą pojemność dla osprzętu wymagającego wysokich przepływów hydraulicznych, zapewniając właściwe ciśnienie i przepływy wg zapotrzebowania. Kiedy siła hydrauliczna nie jest potrzebna, system przechodzi w niskociśnieniowy tryb czuwania (stand-by) w celu oszczędzania energii i dostarczania więcej mocy do dyszla. Całkowity przepływ hydrauliczny wynosi 53 GPM (201 l/min) w zestawie standardowym, a wraz z opcjonalnym systemem hydraulicznym o wysokim przepływie wynosi on 106 GPM (401 l/min). Dodatkowa hydraulika elektryczna, dostępna we wszystkich modelach, została zaprojektowana w sposób ergonomiczny dla zarówno wygody, jak i poręczności. Sterowanie dotykowe kontroluje funkcje hydrauliczne, a przepływ zwiększa i zmniejsza się za pomocą monitora EHR.
Ciągnik rolniczy przegubowy (WD) |
380 |
405 |
430 |
460 |
520 |
570 |
610 |
Silnik |
|
|
|
|
|
|
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
Model silnika |
Cummins QSG 12
|
Cummins QSG 12 |
Cummins QSG 12 |
Cummins QSG 12 |
Cummins QSX15 |
Cummins QSX15 |
Cummins QSX15 |
Pojemność skokowa (l) |
11,8 |
11,8 |
11,8 |
11,8 |
14,9 |
14,9 |
14,9 |
Moc nominalna (KM / kW) |
375 / 280 |
400 / 298 |
430 / 320 |
460/ 343 |
520 / 387 |
570 / 425 |
605 / 455 |
Moc maksymalna (KM / kW) |
415 / 309 |
450/ 336 |
473/ 353 |
513/ 383 |
572 / 427 |
626 / 467 |
650 / 485 |
Przyrost momentu obrotowego |
55 % przy 1400 RPM |
60 % przy 1400 RPM |
51 % przy 1400 RPM |
51 % przy 1400 RPM |
15 % przy 1400 RPM |
48 % przy 1400 RPM |
49 % przy 1400 RPM |
Maksymalny moment obrotowy |
11 % przy 1800 RPM |
13 % przy 1800 RPM |
11 % przy 1800 RPM |
11 % przy 1800 RPM |
11 % przy 1800 RPM |
10 % przy 1800 RPM |
7 % przy 1800 RPM |
Układ paliwowy |
|
|
|
|
|
|
|
Pojemność zbiornika paliwowego (l) |
946 |
946 |
946 |
946 |
132 |
132 |
132 |
Filtr paliwa |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Zamontowany na silniku z separatorem wody |
Napęd |
|
|
|
|
|
|
|
Model skrzyni |
Powershift CAT |
Powershift CAT |
Powershift CAT |
Powershift CAT |
Powershift CAT |
Powershift CAT |
Powershift CAT |
Biegi |
16 / 4 |
16 / 4 |
16 / 4 |
16 / 4 |
16 / 4 |
16 / 4 |
16 / 4 |
Hydraulika |
|
|
|
|
|
|
|
Typ |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Układ zamknięty, typu Load Sensing |
Przepływ standardowy (l/min) |
201 |
201 |
201 |
201 |
201 |
201 |
201 |
System hydrauliczny „Hi-Flow” (l/min) |
401 |
401 |
401 |
401 |
401 |
401 |
401 |
Maksymalne ciśnienie robocze (bar) |
197 |
197 |
197 |
197 |
197 |
197 |
197 |
Kabina kierowcy |
|
|
|
|
|
|
|
Kubatura (m3) |
4,97 |
4,97 |
4,97 |
4,97 |
4,97 |
4,97 |
4,97 |
Powierzchnia szyb (m2) |
8,00 |
8,00 |
8,00 |
8,00 |
8,00 |
8,00 |
8,00 |
Ciężar |
|
|
|
|
|
|
|
Podstawowy Ciężar ciągnika (bez paliwa) (kg) |
14288 |
14288 |
14288 |
14288 |
19051 |
19051 |
19051 |
Maksymalny ciężar ciągnika (kg) |
17236 |
18144 |
19504 |
20865 |
23587 |
25855 |
27669 |